Hästledigt och Falsterbo

Efter terrängträningen för snart två veckor sedan har jag haft ett ofrivilligt riduppehåll. Jag har bara skrittat Z vid hand vid några tillfällen, och då mest för att få se hur hon rör sig.

Jag upptäckte nämligen några dagar innan terrängträningen att hon kändes lite trött och nästan vinglig i bakdelen/bakbenen (?). Med facit i hand var det kanske inte så bra att åka och hoppa fättävlandshinder. Jag valde iallfall att hoppa över (!) hoppträningen på onsdagen och har som sagt var, låtit henne vila. På onsdag åker vi till klinik och kollar upp det hela. Ska även passa på att kolla tänderna då.

Vi har även tillbringat några härliga dagar nere i Falsterbo. Vi bodde hos ett min kompis som lånat hus precis mittemot och infarten till tävlingsplatsen - smidigt! Vi har sett på tävlingarna och tycker unghästarna och hingstarna är roligast, såg bl.a Cabachon, Colmar, Corlensky G, Baltimore, Tornesh, Emmerton, Crelido och man börjar genast planera betäckning :-)

Vi shoppade, åt god mat (bl.a fancy värre på Kaptens gården i sällskap med Östermalm-bor, notan stannade på strax under tusenlappen för Henna och mig, men gott vin & trevligt var det :-)  )

En dag tillbringade vi på stranden och vilken strand!!! Vit sand, blått hav och strålande sol. Nära nog att man trodde man var utomlands!

Det var även kul att få se Camillas nya häst Donna van het Gravenhof (Oklund-Nahab de Reve-Ahorn Z).

Ja, sammantaget hade vi det hur bra som helst!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas det inte är något allvarligt med Zinnia! Lycka till på onsdag!

2010-07-12 @ 21:39:38
Postat av: camilla

Hej, stannade vi o pratade med jessica som skulle provrida donna? :)



Ta gärna bort det!



Hon skulle prova henne om ryggen blev beh.



Camilla

2011-07-30 @ 13:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0