List

Det blev en promenix i går kväll, lagom efter att hellregnandet hade upphört. Zinnia var faktiskt lite på g och klev på bra, vi fick sick-sacka mellan en miljon ytte-pytte tum-nagel-stora grodor hoppade över vägen :-)

Sen försökte jag bjuda på butta & betfor. Glöm det! Allt fanns kvar när jag kom upp till stallet vid 7:30 i morse. Hittade två små 'sprutor' som jag fyllde med vatten och butta och det gick bra att spruta direkt i munnen.
Släppte ut alla pållarna och mockade sen.
Kom på att jag ju kunde diska ur en gammal socatylspruta i storlek med en avmaskningspruta och använda i stället. Sagt och gjort! Med lite list ska jag nog lyckas medicinera donnan i ett par veckor :-)

Lite filmer från vår fälttävlandsträning :-)

Stockar

Vatten

Grav

Små hinder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0