Otäcka flugfän

Har promenaerat för hand ett par dagar och skrittat uppsuttet ett par dagar och hon känns fräsch och pigg iallfall!
Har grejat och fixat lite i stallet och öste ur hela spånbädden i boxen och kalkade och öste in 3 torvbalar. Kommer använda spån sen, men tror det blir bättre att få en bra bädd genom att börja med torv.

Har kört två vändor till Kristinehamn för att sko mina två damer. Igår fick Z skor runt om och i dag var det Cherrys tur. Denna hovslagare gör verkligen ett super jobb och de är jättefina i fötterna bägge två!

Fick brottas endel med broms och en miljard andra illasinnade, bitande flugfän när jag hämtade Cherry. Fy!!!!! Stackars hästarna sprang för att undkomma bromsarna som var överallt! Lät sedan både Cherry och Cinderella stå inne till 21-tiden innan jag preparerade med switch, Cherry fick sin Darth Vader-flughuva, duschade med ett lager flugspray och smörjde in alla bett.

Mina hästar har varit gansk förskonade från bromsar genom åren, i Valåsen var det inte speciellt mycket flugfän och inte heller i nuvarande stallet. Däremot brottades jag ganska rejält mot alla otäckingar förra året, när Cherry och Caspian gick på sommarbete nere hos min pappa. Fy, som sagt! Köpte då ett ganska effektivt medel som hette broms-broms, minns jag. Kanske dax att infförskaffa igen? 
Imorgon blir det ett varv genom hästaffärerna här i stan för att införskaffa ett flygtäcke.
Tips nån?

Kommentarer
Postat av: kajsa

hej. du bucas täcket jag har(flugtäcke) är super bra... tyvärr hade Bianco sönder snörena mellan bakbenen men annars har jag varit jätte nöjd med de täcket!

2010-07-21 @ 11:36:39
Postat av: Linda

Tack för tipset! Har letat i alla affärer i kga & dfs utan att hitta nått, så det blir nog en tripp till Örebro :-)

2010-07-22 @ 21:39:09
Postat av: kajsa

jag köpte mitt på grodden för ett par år sedan... men finns de inte att beställa från någon häst sida då? ska också till örebro Jimmy och jag åker på måndag!

2010-07-23 @ 10:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0