Skrittur x 2

Tog först en skrittur på Zinnia i solskenet. Det blev vår favorit-tur runt udden där underlaget är mjukt o bra o där Z tycker det är lite spännande att gå :-)
Hon fick sista dosen av buttan i tisdags och jag kunde inte känna av minsta orenhet, så om det håller i sig kommer jag bara skritta några dagar ytterligare innan jag sätter igång att rida som vanligt. Ska bli så skönt!

Åkte sen upp och tog in Cinderella o Cherry-Berry oh gjorde iordning Cherry för en ridtur. Hon är så omkomplicerad o snäll! Skrittade på med spetsade öron och går fram överallt. Hon var mjuk o fin i munnen och käsnlig för hjälperna, precis som vanligt. Vi skrittade en rund och red sen tre varv på ridanan, där underlaget var lite väl mjukt. Gjorde många avbrott och ställde igenom sidorna i skritt. Lite studs-studs när jag sedan provade övergång skritt - trav o var noga med att hon ej fick länga ut halsen. Gjorde dessa övergångar skritt-trav på ridbanan, för att checka av lite och vid 4 försöket var det slut på diskussionerna och studset :-)
Cherry är under långsam igångsättning, det är över 2 år sedan hon var i full gång :-)

Cherry & Caspian på bete -09.

Kommentarer
Postat av: kajsa

hej. är de bra med Cherry annars? va länge sedan man såg henne nu! saknar hennes och Z små gnäggande när man kom upp och skulle ta in dom åt dig tillsammans med Caspian!

2010-07-30 @ 21:14:58
Postat av: Cissi

Hej Linda! Vad kul att få se Caspian på video. Jättefin!!! Hoppas du får många roliga stunder med honom.

Ha de gott!



/Cissi

2010-07-31 @ 10:59:17
Postat av: Anna

Hej!!

Nu hänger jag inte med, har Du inte Cherry utlånad längre??? Nyfiken! Har varit borta från Din blogg ett tag!! Lycka till med allt!

2010-08-09 @ 13:34:47
Postat av: Anonym

Hej Anna, jo Cherry är kvar hos sin fodervärd. Jag var bara där & hälsade på & passade på att skritta ut en sväng. // Linda

2010-08-09 @ 16:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0