Igång igen

I tisdags var svullnaden helt borta och i onsdags tog Z och jág en skrittur nere vid sjön. Vädret var alldeles strålande och naturen underbar. Z hade inget emot att komma in från hagen efter några dagar utomhus, utan verkade nästan tycka det var skönt.
Vi hade bra driv i skritten, annars kan ju hästar som sover ute bli lite 'sega' de första dagarna, men Z knatade på bra. Vi hade även lite 'vattenträning' och provade att kliva ner i vattnet, vågorna som slog var lite läskiga, men efter lite övertalning klev hon i. Vattenträning är ett måste om det ska bli någon karriär på fälttävlandsbanorna. (Även miljöträning av stock och sten är ett måste, för det är hon fortsatt sjåpig inför :-)  )

Dressyrdomare till vår lokala dressyr med lingon-cupen den 11 juli i Knutsbol är bokad. Jag hade tur och fick napp på första försöket och det är Susanne Gustavsson som dömer. Propp finns på KRT:s hemsida.

Fick en försändelse från Hööks, som har rea, i brevlådan och blev positivt överaskad. Tränset jag beställde var jättemjukt och fint och matchade dessutom min hoppsadel perfekt, hi hi. Ska ha det som extra träns, så jag kan variera bett lite mera. Jag har ridit mestadels på två treddelade, ett med platta och ett med kula i mitten, men på detta nya satte jag på ett rakt syntetbett. 

CR tränset jag beställde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0