Maratonpass

Stackars Zinnia fick sig ett riktigt maratonpass i ridhuset i lördags. Det regnade småspik och blåste storm, så då är en 10-minuters promenad till ridhuset ett bra alternativ. Hade tänkt rida igenom vissa programdelar, men dels kan jag inget av programmen än och dels var det mycket annat som behövde ridas igenom först.
Försökte istället rida igenom samma 'saker' som på träningen för Anna O. Det är ju ffa formen vi måste få ordning på! Dvs formen i alla övergångar och så den där svåra vänster sidan.
Red skänkelvikningar i skritt och trav och övergångar på voltspår. Jobbade ganska mycket i galopp sen, både på volt & 4-kantspår.
Z hade bra bjudning, men blev lite lång i formen och jag kunde inte sitta ner på ett bra sätt, utan satt lixom 'över' hästen (det ska man ju, förvisso men). Efter en timmes ridning (!!!) satt jag bättre och hade tom häst framför mig i vänster varv! Tror faktiskt vi är påväg att få till den där vänster sidan. Förra söndagens dressyrprotokoll är ett litet bevis på det, då det är det FÖRSTA protokoll vi fått, där Z ej är högerställd i vänster galopp :-O :-)))

På söndagen hade vi stallmöte och innan det hann jag med en skritt-tur längs sjön och sedan 'rejsade' vi i grusgropen igen.
Idag laddar vi för dressyrträning i Nysäter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0