MVG och placering!

Zinnia ficka absolut MVG i allt på och inför lördagens träning för Anna O! Hon var hyffsat lugn och faktiskt riktift hanterbar när jag tog in henne själv i stallet på fm. Dessutom hade hon fin bjudning och jobbade på jättebra på träningen. Vi red inomhus och jag hade förväntat mig ett varmt kvalmigt ridhus och matt betes-stinn häst, men kunde istället glädjas åt svalt ridhus och en häst med fin bjudning.
Fick jättemycket bra hjälp av Anna och med risk för att bli tjatig så var Z jättfin :-) Hade hela hästen framför mig både i galopp och trav och det är ju en HÄRLIG känsla. Även övergångarna fungerade bra, såklart! Det fanns ju bjudning ;-)

På söndagen bar det av till Gyttorp. Toppenväder och bra startid vid 10:50, kan det bli bättre?
När vi kom fram upptäckte jag att jag glömt att ta med sporrarna :-O Som tur var kunde jag låna ett par av Märi som startade en stund före mig. Phew!

Z var ganska fin på framridningen, traven var faktiskt helt ok, vi gjorde några riktigt bra övergångar (för att vara vi). Galoppen var ok, men lite tjafsigare.
Inne i ridhuset blev Z lite spänd och jag blev lite paralyserad och kunde ha ridit lite mer och ffa kortat tyglarna :-O
Vi hade inga direkta missar och även om känslan med att ha hästen framför mig uteblev, så var jag ganska nöjd när jag red ut. Blev ännu mera nöjd när jag fick protokollet och procenten 64,29! Tangerat rekord :-)

Vi lade oss som sista placerad på en delad 5:e plats och det höll i sig klassen ut. Riktigt lustigt, med tanke på att scenariot var detsamma förra året på SAMMA tävlingsplats. Även efter den ritten låg vi på den sista placeringen, en 9:e plats och även då höll det i sig.
Ännu mera lustigt blev det när jag kom hem o kollade resultatet från förra året: 64, 29% och samma domare!

Domaren (Agneta Nylander) var pirisutdelare och kom ihåg oss från förra året och tyckte det hade hänt mycket och Zinnia blivit mer ridbar :-) Kul för annars kunde man ju med tanke på procenten trott att inget hänt, hihi.

 




Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis!!!!

2010-06-08 @ 23:27:48
URL: http://helena-valasen.blogspot.com
Postat av: kajsa

hej grattis till placering....

2010-06-10 @ 13:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0