Resumé och inställt tävlande

I fredags trimmade vi ordentligt på utebanan. Jag red bl.a igenom ena programmet och tyckte det fungerade ok. Hon var överlag lite stark och springig, men det skyller jag på det faktum att vi faktiskt inte trimmat sedan måndagens dressyrträning för Anna.
På lördagen hade vi viäl egentligen behövt ytterligare ett 'trim'pass, men för att hålla Z på bra humör och för att hon inte skulle behöva dressyra 3 dagar i rad, skrittade vi ut istället. När vi kom tillbaks knoppade jag och packade alla grejer inför söndagens tävling.

Klockan ringde vid 6:15 på söndags morgonen, jag packade med extra tävlingskläder eftersom det enligt väderprognosen utlovades regn, kopplade på släpet och for iväg till stallet. Fodrade och packade in allt i bilen: hö, sadel, hjälp, träns, handskar, spö, schabrak etc, tog sen ut Z på gången och borstade av henne. Bortsade svansen, tog hovarna och hängde fram tävlingstäcket.
När jag bortsade bakbenen upptäckte jag lite svaga blodspår på höger bakben, ungefär vid kotan och när jag kände över benet upptäckte jag värme och en svullnad längs skenan! Eftersom det var såpass svullet valde jag att ringa och stryka mig från tävlingen, vad jag kan se så är hon inte halt, men uppenbarligen har hon slagit på sig och att åka och rida två klasser kändes inte som ett alternativt. Trist eftersom allt var packat, förberett och klart, men det blir ju fler tävlingar.
Drog ur alla knoppar och släppte iställlet ut Z och hennes kumpaner i hagen.

Åkte upp senare på kvällen för att kolla om svullnaden lagt sig efetr hagvistelse, men skenan var lika svullen som innan, så det får bli ett par dagras skritt/hagvistelse för damen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0