Uteridning

 Har ridit ut i ett par dagar efetrsom jag inte riktigt hittat motivationen till att sitta och trimma i ridhus eller på ridbana. Vädret har dessutom varit underbart och då får man passa på att njuta ute i naturen istället :-)
Zinnia är även den typ av häst som behöver komma ut och göra lite annat. Vi har ridit nere vid sjön och övat på att vada i vattnet. Zinnia tyckte det var väldigt märkligt inledningvis, det här med att GÅ I VATTEN, men efter att ha fått prova på det vid några tillfällen så har det visat sig vara ganska ok, ha ha. Skönt med tanke på kommande fälttävlandskarriär ;-)
Vi 'racar' och busrider även lite i den lilla grusgrop som finns här, för annars har jag faktiskt inte hittat så himla många bra galoppsträckor häromkring, men de måste ju finnas efetrsom alla säger att ridvägarna är så fantastiska??!
Annars är det väldigt kuperat häromkring, vilket ju är bra!

Igår utforskade vi lite nya vägar som tyvärr visade sig vara bäst lämpade i skritt, men jakten på galoppvägarna fortsätter.
Vi höll dock på att ej komma av gårdsplanen när hon kastade sig iväg in på stallägarens gräsmatta :-O Förstod ej vad hon blev rädd för, men jag tror det var ett par fönsterrutor som stod uppställda längs 'garageväggen'. Sen var hon extremt misstänksam mot de nya skyltarna om öppet café i Knutsbol, ha ha. Mne får hon bara lite tid på sig att titta så kan vi sen smyga förbi. Lustiga häst!

Har även anmält till Sikfors den 20 juni och ska rida två klasser där LC:1 och LB:1. Så nu ska jag lära mig dessa program på en vecka. Chansen för felridning är ganska stor...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0