Blä!

Red i ridhuset igår och det blev inget bra pass alls! Var okoncentrerad och joggade runt lite planlöst innan jag kom på mig själv och försökte hitta fokus. Red sen lite övergångar på rakt och böjt spår. Igångsättningarna funkar hyfftas, men avsaktningarna var fortsatt DÅLIGA. Förhållningarna gick inte igenom och det det kändes inte riktigt som jag hade kontakt med munnen och hela hästen var slingrig.
Det jag har tyckt varit bra bjudning är i själva verket svag bjudning!
Tror att jag åkt runt och ridit lite för mesigt ett tag och nu när jag börjat ställa lite mera krav så kommer bristerna fram!
I går hade jag dessutom dåligt tålamod och blev arg och irriterad, inte alls bra när man sitter på hästryggen.
Suck! Får ta nya tag, en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Anki

Bra att jag inte är ensam ;) Hoppas du blev lite inspirerad av Johanträningen!

2010-03-19 @ 07:02:52
URL: http://dammangen.blogg.se/
Postat av: Linda

Japp, Johan-träning är alltid inspirerande och Peach var jättefin!

2010-03-24 @ 08:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0