Extra dagsljus

Vad härligt, igår sken solen och fåglarna kvittrade. Den extra timmen dagsljus betyder mycket tycker jag!
Planen var att Zinnia skulle gå i ridhuset igår men det blev ändrat och i stället red jag ut en sväng. Hade insläpp igår em och innan jag var klar med det och innan jag hade sadlat så var det slut på solsken. MEN det var fortfarande ljust och jag behövde inte krångla på mig reflexväst. Underbart!

Terrängfordonet var lika skeptisk och spänd och gick och halvsmög, som vanligt när jag rider över vägen och mellan bostadshus. Herregud! Ska hon aldrig lära sig? Jag var som alltid beväpnad med spö och la faktiskt till det vid ett par tillfällen när hon stod emot. Nu får det vara slut på dumheterna och jag krävde att hon skulle gå fram fast det fanns otäcka lador som höll på att äta upp henne.

Insåg även att scenariot på påskhoppningarna i Botorp kommer bli det samma som sist: hon kommer förmodligen att vara så spänd när vi kommer in i nya ridhuset att jag knappt kommer få fram henne i trav. Dumt nog var inte 0,90 en CR, så jag kan inte göra en omstart heller
Så frågan är om jag ska åka ändå eller om jag ska stryka mig? Ja, får se hur jag gör.

Vägarna var i stort sett bara & utan snö och den spända med huvudet rakt upp förvandlades till mjuk och bra bjudning när vi vände hemmåt. Lite otäckt var det att vi trampade igenom vägen på ett par ställen, men jag höll nogrann uppsikt efter det och kunde tom ta en kort galopp.

Efteråt borstade jag av Cherry för andra dagen i rad. Hon fäller otroliga mängder och hur mycket man än får bort med ryktsten och piggborste, så finns det lika mycket kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0