Härligt med dagsljus!

Det blir ljusare och ljusare på kvällarna och jag ser VERKLIGEN fram emot sommartiden så att man 'vinner' en timmes extra dagsljus!
Red ut en sväng igår och nu är vägarna nästan helt bara. Jag får vårkänslor fastän vädret är lite mulet och har sett krokusar titta fram. Zinnia var som vanligt ganska spänd men numera har jag spöet med mig och petar på henne när hon vill frysa fast. Det blev mest skritt, men även lite trav och galopp. Bjudningen är ok, men hon springer fortfarande med huvudet rakt upp och STOOORA ögon, ha ha. Jag antar att det inte finns soptunnor, stora stenar, elkcentraler och avverkade träd i Tyskland, för allt detta är DÖÄCKLIGT, fortfarande.

I kväll är det första hoppträningen på 100 år, kan faktiskt inte komma ihåg när vi red över en bom sist? Nån gång i december måste det ha varit.

Jag har även bokat in dressyrträning för Anna B - välbehövligt!

Jag är jätteglad för att Cherry kommer få fodervärd här i Kga. TOPPEN!

Caspian kommer flytta från Flen i mitten på maj och gå på Hingstbete i Odensbacken.

Det händer allt lite & våren är på väg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0