Sommartid

Härligt med en timmes extra dagsljus på kvällstid! Nu är våren VERKLIGEN på ingång.

Efter torsdagens hoppträning fick Z lite välbehövlig 'vila'. Skrittade ut i fredags och det var tydligen jättespännande för hon skrittade på som attan och gick och småsnusade, glad att slippa ridhuset kanske ;-)

Var även förbi ridhuset och kollade på träningar och lite rodeo :-)

Hade planerat ett ordentligt tag med ryktstenen för Cherrys del på lörsdagen (Z hade helledigt) men hon pga regn & blöt häst så fick jag lägga ner det projektet. 
Vi hade iallfall tur och hann iväg mellan regnskurarna och hon njöt hon i fulla drag av att komma ut. Tänk att det är ca 2 år sedan hon reds sist! Hon skrittade på ordentligt och frustade genom näsan i varannat steg och tyckte det var TOPPEN. Härliga häst!
Sen bar det iallfall iväg till ridhuset och ett 20-minuters pass på en rodeohäst som var betydligt mer beskedlig efter fredagens genomkörare. OBS! Jag är ingen kamikaze utan hoppar bara upp på hästar som inte är riktiga kamikaze-hästar :-)

I söndags var jag och tittade på dressyr nästan hela dagen och träffade en massa trevligt folk. Såg en del riktigt trevliga ritter och många Karlskoga-ekipage som kämpade på bra. Tycker fortfarande att kvaliten är väldigt varierande men var iallfall mer överens med domaren denna gång (jag har antagligen lärt mig nått).

Velade sen lite om jag skulle rida i ridhsuet eller ej, peppade efetr dressyrtävlingen, men samtidigt väldigt trött bestämde jag mig för att rida ut en sväng. Slängde iallfall på dressyrsadel (och hoppskydd, nån som har förslag på BRA praktiska dressyrskydd???) och vips hade jag ridit iväg till ridhuset iallfall. Ingen kan beskylla mig för att vara konsekvent iallfall!

Var helt själv i det sagolika ridhuset och Zinnia var hur fin som helst! Torsdagens hoppning måste minsann varit väldigt lösgörande! Fokuserade på galoppen och varierade tempot både på volt och på 4-kantspår och lät henne galoppera på och hon sög tag ordentligt framåt. Måste komma ihåg att hon blir väldigt bra av galopp och lägga in det tidigare i ridpassen. Tvingade mig till några varv och nån långsida i nersittning och det fungerade faktiskt det med. Övergångarna var mycket bättre nu (så snart måste vi ta tag i och trimma övergångar trav-galopp också) och vi var båda mycket nöjda när vi skrittade hemåt!


Kommentarer
Postat av: kajsa

hej... kul att rida cherry igen eller? gud skulle gärna rida ut i skogen på en mysig tur... men finns ju inga bra vägar borta vid oss... vet en på 40minuter borta vid er men de hjälper inte mig... de är de enda negativa med valåsen tycker jag... hade gärna stått i knutsbol men men.... vill inte flytta hästen igen!!!

2010-03-29 @ 16:17:16
Postat av: Linda

Ja, det var en mysig tur & Cherry tyckte det var SÅ kul att komma ut.

Du får gärna följa med ut på en skritt-tur med Cherry nån dag om du vill?

2010-03-31 @ 10:33:37
Postat av: kajsa

ja tack de gör jag gärna!!!! låter underbart!!! hör av dig är hemma hela helgen!!!

2010-04-03 @ 10:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0