Nu är hon dyr!

Ojojoj vad fin Zinnia var igår på hoppträning i Valåsen för Niklas! Tror aldrig hon har varit så fin. Mjuk i sidorna och med jättefin bjudning. Bjudningen var nog hindrens och utebanans förtjänst, men jag misstänker starkt att de mjuka sidorna nerodde på något helt annat! I måndags hade jag nämligen beridarhjälp och som sagt VILKEN SKILLNAD.

Det är inte så att allt fungerade helt perfekt, men känslan var TOPPEN! Vi hoppade linjer och la in volter emellan hindren och med voltens hjälp kunde jag bara räta upp mig för att få henne tillbaks henne och tom i vänster varv kunden jag böja bålen på henne. Sen behöver jag hoppa mycket oftare  (4 v sen sist :-O !!!) för att jag ska ha bättre timing, men jag ger mig själv helt godkänt.

Några saker jag ska försöka tänka på att förbättra och som jag upptäckte själv är:
Blicken, jag tittar ner i backen och tittar på hindren försent
Sluta bromsa med INNER tygel i vänster varv och bromsa på YTTER.
Niklas gav mig även råden att slappna av mer i sadeln (gäller mest vänster varv,såklart, tror jag) och att jag inte ska 'trycka' iväg henne i sprången, vilket säkert beror på lite osäkerhet.

Film från träningen kommer, men sålänge bjuder jag på lite bilder från dressyrtävlingen i söndags.
(Men måste noh iallfall erkänna att hoppning ÄR roligare :-) )










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0