Veckorapport

I måndags skrittade jag och Jenny ut en sväng. Vi red nere vid vattnet och hästarna fick även prova på att kliva i. Zinnia tyckte det var lite konstigt och passade på att göra en tvärvändning och kasta sig iväg när Maggan kom promenerande.
Tror hon, Zinnia alltså, letade efter nått att bli rädd för :-)

På tisdagsmorgonen hade jag stallet och sedan tog jag en promenad ner med Zinnia till Mariannes stall, för skoning stog på schemat. Usch vilket busväder det var! Så trots tröja, jacka och handskar så frös jag när vi gick hemmåt igen. Men fina fötter fick hon iallfall.

Onsdagen bjöd på fint väder igen och efter att ha befriat Zinnia från en genomtäckande lerinpackning, lade jag på lånesadeln och tränsade. Jag har haft en jättefin sadel på prov, men tyvärr ligger den ej helt hundra, utan jag skulle behöva prova en smalare bomvidd eller kanske en padd?
Vi red rundan vid vattnet igen och sen en sväng på ridbanan där jag bara red övergångar i skritt->halt->skritt och trav->skritt->trav. Var noga med formen och att hon skulle vara böjd och ställd. Tycker hon fortsätter att kännas bättre än tidigare i vänstervarvet, även om det fortfarande är STOR skillnad mellan höger och vänster varv.
Sen blev hon livrädd för en skata och skenade över halva ridbanan innan jag fick stopp på henne. Efter det var hon givetvis på tårna, men oj vad man får hjälp av den extra bjudningen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0