Long time no seen :-)

Skrev ett inlägg om vårt KM förra helgen, men tyvärr 'försvann' det ut i cyberspace.

Zinnia och jag var anmälda till KM utan att egentligen vara så förberedda, som man ju vill vara, så jag hade allt mina funderingar på huruvida vi skulle delta eller ej. Bestämde mig iallfall för att vara det, trots att jag inte pluggat in programmet och trots att jag faktiskt inte suttit ner på henne sedan hon sattes igång för 3-4 (?) v sen.

Var trots allt väldigt peppad när jag kom upp till stallet på lörsagen, dagen före KM. Tog in Z från hagen och ställde upp på gången för att göra iordning för rn ridtur, men upptäckte då att hon dragit av sig en framsko! Typiskt! Bara att vända och knalla ut i hagen igen, hon blir såpass öm att det inte går att rida skolös.

Var nere en sväng på söndagen och tittade när mina klubbkamrater red LB-programmen och blev naturligtvis ännu mera ridsugen :-) Linn och Braven vann hela KM-klassen överlägset och vann därmed Lm för kat D och Grattis till Anki och Peach som bärgade KM-bucklan för häst.

På måndagskvällen bar det iväg till hovslagen för att slå på ny sko och även sko runt om. Attans vad mörkt det är nu på kvällarna! Tyvärr upptäckte jag även att Z antagligen slagit på sig på det fruktade monstermega-överbenet igen, eftersom det var lite varmt. Dubbel-attans!!!
I och med detta valde jag att ställa in löshoppning på onsdagen, hoppträning för Niklas på torsdagen och även dressyrträning för Anis på söndagen. Trippel-attans!  

Enda var Caspian, han hett efterlängtade grimma kom ÄNTLIGEN, ha ha. Så nu är han en stor kille i cob-grimma istället för den lilla ponny-grimman han haft hittills.
Och i onsdags lastade vi och åkte till ridhus för att löshoppa, han åkte uppbunden för första gången, men utan mellanvägg. Givetvis är han lika cool fortfarande, skrek endel, emn stod som ett ljus hela färden. På plats var han lite spänd och ofocuserad och sprang mest och kollade på sig själv i speglarna, ha ha. Men jag är ändå jättenöjd över att han uppför sig så himla bra!

Mörkblå Bucas cob-grimma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0