Första träningen på 100 år

Hoppträningen går gick sådär... Z var långsam, seg och utan bjudning. Ja, man kan säga att hon 'dog' så fort vi klev in i ridhuset. Trots ponny-framridning så blev det inte så mycket bättre. Jag använde sporrar, spö och drog nog även för mycket i tygeln, tyvärr. Mina medryttare och läktar-ryttarna undrade nog vad jag höll på med :-)

Jag tänkte att jag struntar i formen, för den kommer så fort bjudningen kommer, men ju längre passet fortskred så insåg jag att det nog inte kommer nån bjudning...
Niklas tyckte det var bra att jag 'reagerade' och inte var så passiv som jag brukar, och det var det antagligen, men jag är inte nöjd med mitt ´dragande´och ´sparkande'.

På slutet hoppade vi en liten bana och det funkar ju ganska bra, ändå, trots lång häst som ej gick fram för skänkeln. Niklas tyckte hon hoppade bra, antagligen för att hon tyckte sockerbitarna i hindren var ganska läskiga, ha ha.

Ska revidera min plan att undvika ridhuset, för tyvärr måste jag nog bita i det sura äpplet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0