Häst för hela slanten

I fredags hade jag semester från jobbet av den anledningen att vi hade tänkt åka till Flyinge och Breeders. Så först skulle vi åka, sen inte och så skulle resan bli av iallfall, men så fick jag hoppa av iallfall. Många turer alltså!
Det blev hästar så det räckte iallfall :-)

Hade stallet på morgonen innan jag åkte upp till Anki för att följa med henne på träning i Botorp. Nyttigt och intressant!
Därefter åkte jag hem för att äta lite frukost, innan det bar iväg med hästsläp för att hämta Cherry och tillbaks till stallet för att möta upp hovslagaren som skulle verka mor och son. Moderns sköter sig alltid exemplariskt, men vad roligare var, var att även sonen tog det hela med ro och stod snällt som ett ljus (i allafall nästan) när hovslagaren verkade. Skönt!

Sen gjorde jag alla stallsysslor: fyllde höpåsar, gjorde kraft-hinkar och mockade, ströade och fyllde på vatten inne och ute. Lasta Cherry och körde tillbaks till Amalia och sedan vidare till stall Lervik för en fikastund och lite hästskvaller. Trevligt!

Idag hoppas jag att Caspians nya grimma kommer med posten, jag har beställt från Färjestads ridshop. Superbra service och man får sakerna jättesnabbt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0