I sadeln igen

Jag har gjort vidare eftersökningar på täckes-fronten, och ja jag kan konstatera att Caspian faktiskt är ca 135 cm lång :-O
Andra gången gick det också lättare att lägga på prov-täcket i fleece. Vet inte riktigt hur jag ska göra med täckes-inköp nu. 135 cm -täcke känns som om det kan vara urväxt inom kort och befintligt 140 cm är alldeles för stort i bogen och ser ut som en kjol på.

Kastreringsåret är nu nästan helt läkt och Caspian har ÄNTLIGEN fått sällskap i hagen. Zinnia får agera lekmoster eller lekmonster. Hon accepterar INTE att det äts ur samma hö-hög, men som den flockledare hon är, sker tillrättavisning vänligt men bestämt.
Caspian fortsätter att stå som ett ljus uppställd på gången, när jag för tredje (?) gången ställde dit honom för en välbehövligt avborstning. Det funkar även bra att ta hovarna numera, inget spark och än så länge har han lyckats hålla balansen utan att trilla ihop.
Ja, det krävs inte mycket för att matte ska tycka att han är en stjärna, ha ha.

Har ÄNTLIGEN börjat skritta Zinnia igen. Överbenet har fortfarande modell gigantiskt, men hon är betydligt mindre besvärad och jag håller tummarna för att vi nu ska kunna sätta igång, igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0