Regn, rusk och blåst

I förrgår blev det en extrainsatt vilodag för det var verkligen busväder ute. Det regnade och det blåste på snedden. Efter två dagar i ridhus var det heller inte aktuellt att rida inne igen, så jag skolkade helt enkelt :-)

Istället fick det bli en tur ut igår, oavsett att vädret var detsamma. Jag känner mig alltid så hurtig när jag ger mig ut i dåligt väder, men samtidigt tänker jag på alla som faktiskt inte har tillgång till ridhus och alltid rider ute, och då är jag ju inte så hurtig trots allt :-)
Tog in hästarna och gav dem em-mat innan jag klädde på Z och gav mig ut i full mindering: regnchaps, reflexväst och pannlampa. Z gick på snedden först, för att skyla sig mot stormen, men när vi kommit ner en bit på vägen och fick lite mera skydd från träden etc, så tyckte hon det var riktigt roligt och gick och småfrustade och klev på ganska bra. Ännu bättre fart hade jag på hemvägen, efter att vi hade travat en sträcka.
Av nordsvensk-Zinnia fanns nu inget spår, nu var hon istället på tårna och att även manen är friserad gör såklart sitt till.

Tillbaks i stallet fixade jag allt, mockade, ströade men ny halm, fyllde vatten inne och ute och fixade maten innan jag åkte ner för att titta på Johan-träning som var lika lärolik som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0