Ridhusrekord

Jag var väldigt trött i går kväll och funderade på om jag skulle rida ut en sväng istället för att gå till ridhuset. Men till slut valde jag ridhuset i allfall och Jenny och Piggen följde med ner i mörkret.
Väl framme var vi fler ekipage därinne än vi nånsin varit förut, 7 st!!!
Lite svårt då att få till vettig ridning, speciellt som jag vill kunna rida så mycket framåt som möjligt. Hur som helst blev det ett halv-ok pass, red på ganska ordentligt och Z, ak nordsvensken, känns faktiskt bättre och bättre, med det menar jag absolut inte att hon går BRA, men om jag jämför med tuggummi-hästen jag rattade runt i torsdags, så har det faktiskt hänt endel :-)
Red mycket på volt och hon är ganska svajjig och skjuter ut bogen, men jag får nu bättre stöd i handen och nu travar hon bättre, även om jag fortfarande får vara 'på' henne ofta.
Galopperade även lite grann och faktum var att jag fick bäst bjudning i vänster varv, det fattas fortfarande lite innan den där känslan av att man sitter upprätt och hästen 'växer' framför sadeln, men jag är i nuläget ganska nöjd ändå, hon är ju inte riden så många veckor sedan senaste 'vilan'.

När vi kom tillbaks till stallet så låg Caspian och snusade i boxen, tror nog Z kunde tänka sig att göra det samma, för hon var nog ganska trött. För att inte tala om hur trött ryttaren var!

Fortfarande ingen grimma till Caspian, hoppas verkligen den kommer idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0