Bomträning

I fredags släpade jag fram lite bommar i ridhuset. Det var längesen jag red över bommar, men nu ska det bli ändring minsann! Zinnia blev tom lite taggad, ha ha. La två bommar på ena långsidan och koncentrerade mig på att galoppsprången skulle vara jämna och hästen skulle vara rak. Fick en ganska bra känsla!

I lördags tog vi hästarna med på en liten promenad längs sjön. Premiärtur för Caspian som än så länge bara gått till och från hagen. Zinnia är en bra häst att ha med, för det är inte så mycket som får henne att lyfta på ögonbrynen. Denna tur var det ävn ett ganska vilsamt empo, så jag tror nästan hon gick och sov. Ha ha
Caspian knatade snällt på bakom sin matte och inte ens en upphängd fladdrande presenning fick honom att titta till.
Efteråt blev det en omgång med pigg bortse, hård borste, mjuk borste och pälsglans i manen. Välbehövligt kan man säga! Han njöt i fulla drag och brydde sig inte ens om höet som fanns serverat. Jag får borsta över hela kroppen, öron, ansikte, magen och mellan bakbenen utan reaktion. Cool häst! Men måste öva mera på det där med att lyfta benen, speciellt bakbenen!

Har även varit och hämtat en rundbal med halm, få se om hästarna förstår att det INTE är mat, utan att de ska stå och ligga på det :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0