Brr!

Idag tänkte jag nästan leta fram både mössa och vantar! Termometern stod på noll grader när jag klev upp och jag fick skrapa en isig framsruta innnan det bar iväg till stallet och morgonfodring. Herregud, var tog sommaren vägen? Som tur är ser det ut att bli en riktigt solig och klar dag.

Zinnia får gå med täcke nu när dagarna blivit lite kyligare. Däremot fodrar vi fortfarande med väldigt lite hö eftersom det fortfarande finns gott om gräs i hagarna och hon ser faktiskt riktigt ok ut i kroppen.
Hon har gått ganska lugnt efter Anna-träningen med mest skritt ut i skogen, men häromdagen trimmade vi lite på fotbollsplanen. Hon var RIKTIGT 'på' för att vara henne, fotbollsplanen är fortfarande ett ganska spännande ställa att rida på, tycker hon. Dessutom fick hon lämna sin kumpan Marimba och vara helt själv :-O vilket givetvis gjorde henne extra på tårna. Att det sedan kom ett ponnyekipage dundrande i full galopp spädde bara på det hela. Men jag är glad att hon också kan vara 'för' pigg :-)

Väntar på att få ta hem Caspian, men datum för kastrering är inte bestämt än. Hoppas på att det blir nu i september iallfall!

Lille Caspian sommaren -09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0