Foderfunderingar

Efter jobbet svängde jag förbi Granngården för att köpa foder. Det slutade med inget foder och det blev en grimma istället. Anledningen var att Krafft ökat priset på sitt foder ganska ordentligt. Jag är verkligen inte den som gör marknadsundersökningar och letar efter det billigaste priset, men nu var det en avsevärd skillnad. När personalen dessutom informerade om att 'Krafft är så stora så det gör precis som de vill och de skiter fullständigt i om du handlar foder någon annanstans', ja då kände jag att jag ska minsann göra så, dvs köpa foder någon annanstans :-)

Fick med mig en mjuk och billig cob-grimma därifrån, men när jag jämförde med Piggens cob-grimmor så såg jag att denna var väldigt liten, så även om den för tillfället passade perfekt, så kommer jag lämna tillbaks den och investera i ett exklusivare alternativ (Bucas!) som han kan ha att växa i. Jag är väldigt noga med att köpa just mjuka grimmor eftersom jag har en häst som lätt får skav (Cherry). Källqvist har gjort ett billigt och bra alternativ, en kopia som heter Protector, men jag har tyvärr inte lyckats hitta nån butik på nätet som säljer denna.



Foder blev inhandlat till slut, åkte till Häst & Foder (heter de så?) och köpte lucern och Hippo Breed till Caspian.
Sen vidare ut till stallet där Zinnia och Caspian fick gå ut en sväng i hagen medan jag mockade. Tycker faktiskt att det hittills är helt ok att mocka i halmen. Min teknik är förstås inte den bästa, men det funkar, och det ser riktigt härligt ut när man halmat nytt.

Sen ställde jag upp Caspian på gången för en borst. Det var första gången jag satte fast honom i plastkedjorna och han stod som ett ljus när jag borstade, klippte manen och klippte öronen. Ha ha, jag kan gissa att han faktiskt stått uppställd förut på Hjelmskyl eller Vindtungla? För så lätt ska det väl inte vara att lära en 1-åring att stå uppställd??

Kommentarer
Postat av: Anki

Caspian verkar ha ett riktigt super-psyke =) Kollade du på glada hästen efter grimma?

2010-09-30 @ 14:49:25
Postat av: Linda

Ja, han är verkligen hur cool som helst :-)

Glada hästen hade tyvärr bara föl-storlek på grimmorna & nu är han ju sto och behöver cob :-)))

2010-10-01 @ 11:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0