Stall-lunk & hag-otur

Stall-livet lunkar på. Mockar halmbädd, gör mat och fyller på vatten och tar hästar in och ut från hagen. Annars händer det inte så mycket.

Anledningen till att Zinnia vilat är att hon ömmar på det  gigantiska (i mina ögon) överbenet hon fått. Jag gissar att hon slagit på sig igen, och fick tipset att sätta på skydd i hagen.
Helt otroligt vilken 'otur' hon har varit drabbad av hela året! Från att ha varit helt skadefri i de 1½ åren jag hade henne i annat stall, till allt som drabbat henne här: balltramp som tog 2 mån att läka, att hon 'satt' sig i hagen och därmed belastat frambenen, till att nu slå upp ett monster mega överben som ömmar rejält. Förutom detta har hon haft säkert 3-4 tappskor.
Ju mer jag tänker på det, så börjar jag tro att jag måste göra något åt hagsituationen om jag ska kunna ha en häst att rida på. Det verkar gå alldeles för livat till!

Csapians sår verkar läka som det ska iallafall, peppar peppar. Vi har varit i ridhuset en gång till och även gått nån promenad. Det är ju viktigt att såret inte läker 'för fort'.
Han hade en grads högre feber i fredags, ca 38,8, när han kom in från hagen, så då blev det en extra tur till stallet för att ev. spruta penicillin. Veterinären lämnade kvar i förebyggande syfte. Men som tur var hade tempen gått ner till ca 38,2 och när jag kom på lördag morgon var tempen åter nere på normala 37,5.


Lite bilder på den tanige yngligen







Kommentarer
Postat av: kajsa

kanske dags att byta stall till ett stall med bättre hagar;-) valåsen saknar dig;-)

2010-09-29 @ 12:58:47
URL: http://kajsaflorello.blogg.se/
Postat av: Amalia Josbo

va roligt att se Caspian han är verkligen lik sin mamma( Jag har ingen koll på pappan, han kanske är lik honom oxå)Skönt att han är så snäll.

//Amalia

Cherry hälsar

2010-09-30 @ 09:50:22
Postat av: Linda

Kajsa Ja, nu tror jag inte riktigt alla på 'Valåsen' saknar mig ;-)



Amalia: Ja, jag hoppas Caspian får lite exteriör/hoppförmåga från sin pappa också. :-)

2010-10-01 @ 11:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0