Tappsko, definitivt.

Efter 5 min i liten hage hade Z lyckats dra av sig den lösa skon. Otroligt!
Skulle ut och ge henne och Piggen lunch-hö och tyckte synd om dem som fått stå inne till lunchtid. Kom på den smarta idén att jag kju kunde låna den lilla hagen vid stallet en stund. Sagt och gjort, hästarna fick byta plats och jag stannade kvar och passade på att avnjuta lunch i stallet.

Rätt var det är, tittar jag och upptäcker att framskon är borta! Som tur var hade inte hovväggen gått sönder nämvärt och hon ömmade inte allt för mycket när hon gick så då släppte jag ut dem i den vanliga stora hegen istället.

Ikväll ska jag därför lasta och åka till hovslagare, igen. Tycker jag är där titt som tätt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0