Kastrering, neräkning

Igår var återigen en härlig och klar höstdag. Började dagen med att morgonfodra och släppa ut hästarna i stallet. Jag har valt att ta alla mornar i 2 veckor framåt, pga Caspian. Inte för att det, så här i efterhand, visar sig behövas, men samtidigt får man repektera att det är en 1-års hingst och att det är mitt ansvar att hantera honom.

På em blev det en ny tur ut till stallet där jag som vanligt mockade, gjorde mat och fyllde på vatten innan jag gjorde Zinnia iordning för en ridtur ute. Skrittade bort till fotbollsplanen där vi trimmade lite. Det är verkligen nyttigt att rida utan staket/väggar. Detta pass var jag mest noga med att försöka ha lika mycket häst på båda tyglarna. Red lite på volt, lite öppna runt 4-kantspåret, lite skänkelvikning och sedan avslutade jag med galopp på volt. Hon var faktiskt riktigt fin, mjuk och med bra bjudning. Det är verkjligen en häst som ej ska gå före mycket i ridhus utan som man behöver hålla på lite bra humör och rida mycket ute med.

Efter ridningen fick Caspian en omgång med borstarna igen. Han njuter verkligen då, ha ha.
I dag är det dags för kastrering, stackaren har ingen aning om vad som väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0