Ryttar-trimmning

Hade först tänkt att rida ut, men ändrade mig till att rida på ridbanan och så slutade det med att vi red på fotbollsplanen istället :-) ha ha Huvudsaken att hästen får motion antar jag.
Fortsatte trimma. Eftersom jag har såååå svårt att rida i vänster varv har jag gett mig sjutton på att det måste förbättras och det finns inget annat sätt än att tvinga sig själv. Formen måste också bli stadigare och så ska jag fila på avbrotten som blir lite 'tomma' och inte igenom kroppen.

Red på stora volter och försökte ha lika mycket i båda tyglarna, frambenen mellan bogen och gjorde övergångar trav-skritt, skritt-halt osv. Hon är ju riktigt fin i höger varv och i detta varv kunde jag sedan påp sluttampen sitta ner helt ok. I vänter varv fick jag inte till det riktigt i nersittning i traven, men väl i skritt och vid lättridning. Det artar sig!
Tror även att jag ska prova sätta på en huva när jag rider där, för hon var ganska besvärad av insekter och skakade en massa på huvudet och blev riktigt irriterad och tom studslig i halterna.

Var även i Knutsbol och tittade på tröningarna för Johan, såg några ekipage på blandad nivå och det är både intressant och lärorikt. På lördag ska jag åka och kolla in en FIN 5-åring som är på 'prov'. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0