LB:0 Gyttorp 2011-04-09

Här kommer äntligen filmen från årets debut på dressyrbanorna :-)

LB:0 Gyttorp 2011-04-09

Procenten blev 58,44 % och det är framförallt den traven med förlängd steglängd x2 och galoppen med förlängd steglängd x 2 som gett avdrag i form av 5:or, samt ett alldeles för tidigt avbrott till trav efter galopplängningen i högervarv (slarv!). I övrigt har vi fått mestadels 6:or. 7:or blev det för en travvolt, en fattning, galoppvolt och den sista uppridningen.

Gångarterna (frihet och regelbundenhet): 6/12

Framåtbjudning (vilja att röra sig framåt, elasticitet, mjukhet i ryggen och bakbensengagemang) 5/10

Lösgjordhet (eftergift på tygeln, formen, acceperande av bettet, harmoni, läytthet och mjukhet vid rörelsernas utförande, uppmärksamhet, fortroende och lydnad) 6/12

Ryttarens sists och hållning - korrektheten och finheten i samt effekten av hjälperna 6/18

Korrektheten i uppvisningen (hörnpasseringar, ridningen mellan rörelserna, programlinjernas följande) 6/12

Domaren, Agneta Nylanders kommentar var: 'Ofta ojämn i bjudning och därmed ostadig i form. Slarviga hörnpasseringar!'


Mina kommenatrer är: 5:an på framåtbjudningen måste såklart åtgärdas till nästa gång vi rider program, hon blir alldeles för ostadig i formen och ibland öppen/hög.
De slarviga hörnpasseringarna ska jag också försöka rätta till och överlag forma bättre i vänster sida, MEN det är ändå mycket stor skillnad på hur jag kommer åt henne i detta varvet jämfört med tidigare, så det är bara att jobba på, jag vet att vi är på rätt väg.
Min sits! Jag lyckades få till 7:or på sitsen på nån tävling förra året och det ska jag bannemig ordna till nästa tävling! Man ser verkligen att mitt mellangärde är svagt och varför i herrans namn sitter jag med skänkeln bakom sadelgjorden???

En lite rolig grej, är att jag ridit de flesta starterna för just Agneta Nylander, och jag har förbättrat mig tidigare så, varför inte igen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0