Markebäck Ridpass nr 2

När det var dags för min och Zinnias tur att rida på söndagen, började vi direkt med galoppen, som Anis tyckte var lite bättre än dagen innan. Vi fortsatte med voltarbetet och jag fick återigen fokusera på min sits och verkligen se till att sitta ner på inner sittben. Det här får jag jättemycket hjälp utav och när jag fick fram inner höft så fungerar vänstergaloppen så mycket bättre, även på fyrkantspåret, när vi sen gick rakt ut.

Efetr detta fick vi rida öppna på medellinjen, just för att komma bort ifrån väggen, som det ju är lätt att 'hänga upp' sig på. Även detta var en mycket bra övning för min del, lite vingligt i början, men bättre efter hand. Eftersom öppnan är en samlande rörelse fick jag tänka lite 'längning' på långsidorna, för att bibehålla energin. Z var nog lite segare i kroppen dag 2 och svarade inte riktigt lika bra framåt. Men hon är en kämpe och jobbade på bra ändå.

Sammanfattningsvis har jag en massa nya intryck att ta med hem och bra 'verktyg' att jobba vidare på och jag ser fram emot nästa ridpass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0