Tävlingsanmälan och dressyrryttartest

Nu har jag anmält mig till de andra omgångarna i div 3 dressyr!

Den andra omgången arrangeras av Föreningen Örrebro Ryttarteam den 15 maj och den tredje och sista omgången går hos föreningen Linde Ridskola den den 29 maj.

I Karlskoga Ryttarteams lag, som återigen blivit lite ändrat, rider även Ida Eriksson på Biggen och Ylva Åkerberg på Bellmondo.

Jag rider LB:0 i båda omgångarna och har även anmält till LB:0 som framridningsklass. Toppen att kunna rida samma program, för då slipper jag att ha två olika program att tänka på :-)

I framridningsklasserna till att omgångar av div 3 är bedömningen 'Dressyrryttartest', vilket ska bli spännande!

'Syftet med Dressyrryttartest är att främja god ridning i bemärkelsen ryttarens sits och inverkan på hästen. Bedömningsformen kan ses som ett steg i utbildningen mot den traditionella bedömningen som premierar främst gångarter och rörelsernas utförande. I Dressyrryttartest är inte hästens eller ponnyns kvalitet avgörande men en välskolad häst gör att ryttarens rätta inverkan blir tydlig.'

Zinnia och jag i Askersund -09

Kommentarer
Postat av: Cissi

Lycka till!!!



//Cissi

2011-04-30 @ 20:19:25
Postat av: Linda

Tack Cissi!

2011-05-01 @ 20:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0