Terrängträning

Det börjar bli dags att ge sig ut i terrängen för att hoppa lite terränghinder! Jag väntar just nu besked på om Trossnäs (Karlstad) ska ha terrängträning i kväll. I såfall bär det iväg för att hoppa de första sprången ute. Härligt!

Jag har startat lite fälttävlan under alla år jag haft häst. På Classic (f.87 Kaliber-Nepal) gjorde jag några starter upp till lätt fälttävlan, tyvärr var hans stora dilemma vattenhinder och vi gjorde ganska många starter där ritten tog slut just vid vattenhinder. Även med Cherry startade jag terräng, men vi hann bara till debutantklass. Cherry däemot var alltid helt orädd för vatten.

Zinnia har varit ute i terrängen bara en gång, men som sagt mer ska det bli!

Zinnia första gången i terrängen 2010 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0