Vårkänslor

Fåglarna kvittrade och solen sken när jag sadlade ut Zinnia, detta trots att klockan hunnit bli runt 19.
Jag borde egentligen ha ridit i ridhuset, men efter rapport om att det dammade endel där, så valde jag att rida ut i det härliga vårvädret istället.
Skrittade ut en runda, och det var alldelses mjukt och fint i backen och Z klev på med spetsade öron. Sen svängde vi ner mot fotbollsplanen för att kolla underlagte där och det var alldeles fritt från snö, och inte hårt längre, så där trimmade vi litegranna.

Jag fick riktiga vårkänslor av att sitta ute och rida på kvällskvisten i tunn jacka, utan att frysa ihjäl och i dagsljus. Underbart!
Skrittade ganska länge och flyttade henne lite sidvärts och gjorde några halter och ville då ha henne rak och utan att bli för lång. Övergick sen till trav och gjorde samma sak där innan jag red lite programlinjer i trav.
Hon var riktigt mjuk och fin i sidorna och i hörnpasseringarna försökte jag runda till henne ytterligare. Dessutom hade hon jättebra bjudning och var lätt i handen. Härligt! Efteråt var vi båda nöjda över ett så härligt ridpass där vi dessutom slapp ridhusväggarna :-)

Däremot, har jag fortfarande inte ridit igenom LB:0 programet inför söndagen, och det känns lite sådär! Men det är inte så mycket att göra åt, då vi fått lite ändringar i laguppställningen inför div 3 dressyren. 

I första omgången rider jag och Ida Eriksson LB:0 och Märi Boman på Zomic LC:2. För Ida är det debut på tävlingbanan med sin 6-åring och både Märi och jag gör årsdebut, så det kan gå precis hur som helst :-) Startlistorna ligger utlagda och jag startar inte förrän 14:15. Skönt!

Ikväll är det hoppträning för Niklas, så det blir ju inte så mycket dressyrförberedelser då precis, men kul ska det bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0