Hästig kväll

Gårdagen inleddes med en tur ner till betet. Caspian och Flurre har det fortsatt bra därnere och äter och äter :-)
Vi sprayade flugmedel, letade flughuvor och smörjde på småsår.

Sen bar det vidare av till stall nr två där jag först flyttade hästarna till ny hage och fyllde på vatten. Tyvärr växer det fortsatt dåligt och det är bara att konstatera att även om det gått ett par veckor så växer det inte så mycket att det kan kallas bete längre. Man börjar även se att endel av hästarna faller ur.

Sadlade sen Zinnia com hade bråttom iväg från stallet. Hon fick helt plötsligt, efter att ha stått själv inne i över en vecka, separationsångest över att lämna de andra hästarna?!

Vi skrittade iväg till fotbollsplanen för vad som var tänkt som ett kortare pass, men som visade sig bli ett ganska normalt ridpass. Det fanns endel att rida igenom, om jag säger så :-)
Efter mycket skritt så kände jag att även jag själv började slappna av och som vanligt gick det bättre när 'jag fick in känslan', så på slutet tyckte jag hon kändes ganska fin!

Zinnia påklädd för ett ridpass




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0