Hoppträningen i torsdags

För omväxlingskull var jag på plats i god tid och kunde göra iordning utan stress och hann bära fram hinder innan de flesta andra var på plats.

Jag tyckte framridningen var ganska ok. Jag får lixom ta det stegvis: först ska hon bjuda fram och använda bakbenen och kroppen, sen kan jag få igenom förhållningar och till sist kan vi svänga.
Mitt problem är att jag försöker lite för mycket och gör alla sakerna på en gång. Det resulterade i en häst som blir lite framtung och landar i fel galopp.
MEN stundtals fick vi till det riktigt bra, dvs Z galopperade i bra balans och då känns hoppningen väldigt enkel:-D

Så summa summarum kan jag väl säga 50% var riktigt bra och 50% var inte fullt så bra.








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0