Lång och djup form

Fortsatte min strategi, där jag har ändrat ridningen litegranna, vid gårdagens ridpass nere på ridbanan. Jag tog det säkra före det osäkra och struntade i att rida på gräsplanen eftersom det hade regnat dagen innan. Vill inte chans och rida på ett underlag som kan vara halt.

Z kändes pigg och glad och trots att underlaget var lite ojämt/tungt hade hon bra energi. Var noga med att få med ytterbogen som i höger varv seglar iväg utåt och i vänster varv är 'dåligt inramad' och det gav bra resultat! 

Började ganska direkt i trav och red lite övergångar.
Koncentrerade mig på att få henne i en lång, djup form utan att hon för den skull fick lägga sig på i handen. 
Sen gjorde jag samma sak i galoppen, lång och djup i formen för att få igång ryggen ordentligt.

Jag red ett relativt kort pass bl.a pga det djupa underlaget innan vi vände tillbaks mot stallet.
Påväg hem lät jag henne sträcka ut ordentligt på gärdet och hon bjöd på och galopperade på ordentligt utan att bli sitt 'vanliga spända jag' ute. Men så har hon ju gått den där sträckan i dryft 1 år också :-D

Så nu hoppas jag att hon känns lika pigg och fräsch inför kvällens hoppträning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0