Mycket bättre ridning

Igår bytte jag taktik när det blev dags att rida: På med dressyrsadeln och så gick vi ner till ridbanan istället.

Z var mycket bättre redan från början, ridhuspasset hade kanske gett resultat trots allt? Nu bjöd hon bättre frammåt och var jämnare på båda tyglarna redan från början.

Jag fick vara noga med att rama in henne och inte glömma yttersidan, för då åket bogen gärna ut. Även detta ridpass inledde jag med mycket skritt, varvade med att böja och ställa igenom på volten och flytta snett igenom. Efter detta jobb fortsatte vi i trav på 4-kanyten med mycket övergångar och halvhalter. Jag är faktiskt riktigt slarvig med halvhalter! Skärpning!

Eftersom hon kändes såpass mjuk och fin så avslutade jag efter bara 15-30 min ridning ( plus ca 15 min skritt tor) och skrittade hemmåt, vi tog vägen vid stranden och där hade ridskolan byggt upp lite småhinder som vi travade över. Z förstod nog inte att det var hinder, för de var så små att hon inte ens skuttade över utan tog bara ett längre travsteg, ha ha.

Ikväll blir det iallfall hoppning på riktigt :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0