Nulägesanslys

Zinnias 'ömfothet' har som tur var försvunnit. Fortfrande kan jag känna tillstymmelse till puls i hoven, men de är ju levande djur så jag har svårt att avgöra om det är för mycket ellert inte?

Plockade iallfall ut henne till ett ridpass i söndagskväll. Jag hade innan dess snabbkikat på lite videofilmer från ett par år tillbaks när vi tränade för en annan tränare.
Trots att vi 'resultatmässigt' har gjort lite framsteg i år och faktiskt hamnat på prispallen och gjort ganska jämna och stadiga resultat, så har inte riktigt 'känslan' infunnit sig.

Jag tjatar tex ständigt om att Z är seg, och så har det ju faktiskt inte alltid varit. Därför bestämde jag mig efter att ha kollat på videofilmerna, att 'backa' lite i ridningen.

Efter ca 45 min ridning så kan jag säga att det känns som det gjorde susen! Sen får vi se om det berodde påa tt Z hade lite extra energi efter de här dagarnas vila, eller om det helt enkelt var ridsättet som förändrade känslan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0