Caspian har flyttat hem

I torsdags bar det av till Kvinnersta för att hämta hem lill-killen. Han måste ha känt igen bil och transport (!) för innan vi klivit ur bilen, gnäggade han och kom emot oss (han stod i en hage precis brevid där vi parkerade).

Jag fick en liten rapport om hur han skött sig (bra) och om hur de jobbat med honom under denna dryga månad. Sen longerade Karin några varv innan jag fick hjälpa henne upp på ryggen.
Hon visade skritt, trav och tom galopp och Caspian skötte sig jättebra och fattade rätt galopp och joggade runt fyrkantspåret hur världsvant som helst :-)

Sen blev det min tur! Så efter lite övertalning klättrade jag faktiskt upp och skrittade några varv. Provade även på att trava längst långsidorna och han skötte sig så himla bra.
Det är ju en liten omställning att hoppa upp på en unghäst som mestadels är riden med 'rösten' ocvh allltså inte förstår vare sig skänkel och tygel ordentligt. Man måste vara väldigt tydlig i sin hjälpgivning och man måste renodla och bara använda en hjälp i taget. Jag kan säga att det inte var lika lätt att rida på 4-kanten som det såg ut :-)

Resan hem till Karlskoga gick såklart bra och Caspian är nu inkvarterad i sin box ute i Gottebol och jag tror minsann att han trivs.

Min förtsa ridtur på Caspian, Kvinnersta 8 dec-2011






Kommentarer
Postat av: Amalia Josbo

Gud va roligt. Ståtlig herre :)

2011-12-13 @ 08:37:21
Postat av: Linda

Ja, det är lite overkligt att äntligen sitta på ryggen på honom och härligt att ha honom hemma igen!

2011-12-13 @ 11:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0