Fem av sju hästar rastade!

Julen har passerat utan större utsvävningar, sedvanlig julmiddag har intagits och packetöpppning har utförts. Precis som det ska vara med andra ord! Mina julklappar var inte så 'hästiga' så jag har redan planerat för shopping på Skandinavium i februari.

I går var det full rulle i stallet. Alla var där och red! Verkligen hur kul som helst att umgås med likasinnade och som verkligen R*I*D*E*R. I förra stallet var det lite si och så med den varan och jag red nästintill ALLTID helt själv i ridhuset.
Fem utav totalt sju hästar reds på ridbanan (en har hovböld och en är 2½ år).

Efter sedvanliga stallbestyr gjordes Zinnia iordning för att äntra ridbanan, lagom tills dess började det regna fint, fint regn på snedden och efter ett par varv var vi lagom blöta. Men eftersom det var hyffsat varmt och ridbanan helt bar (det har den varit några dagar) så var vi ganska lyckliga ändå, både häst och ryttare.

För att undvika 'kast med liten ryttare' som har blivit lite standard, vid sådana här blåsiga tillfällen, så letade vi upp den del av ridbanan som var mest vinstilla och höll oss där (feg matte ;-) ).
Z var 'kraftfull' som Johan skulle ha sagt, men hon höll sig faktiskt i skinnet, eller jag såg till att hon gjorde det ;-)

Det var inte lätt att få henne avspänd och rund i överlinjen, (hon har ju ganska kort hals som hon gärna spänner upp) men jag försöte iallfall få henne jämn och stadig i formen och red okomplicerat på voltspåret med lite övergångar.
Vi galoppade lite på slutet och här är hon verkligen härlig, hon har blivit starkare och bär sig mycket bättre och har en naturlig balans som gör att jag inte alls får mycket i handen, utan känslan är att man kan sitta helt stilla.

Efter ca 30-40 min 'rastning' fick Z gå tillbaks in i sin box och fick ett fleecetäcke på sig.
Efter det fick även Caspian en liten borstning. Han njuter i fulla drag av det och är så snäll, om än lite bänglig att hålla på med.
Mattes pojke :-D

Caspi





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0