Flytt, chili och inställd dressyrträning

Lördagen bjöd på riktigt skitväder! Snålblåst och regn. Vi hade kallat ihop en massa nära och kära för att flytta grejer ut till Gottebol.
När vi hade bärt och lastat på och lastat av och bärt så bjöds det på rykande varm chili och kaffe och bullar, som avnjöts i sadelkammaren. Bohemiskt men väldigt gott och ganska mysigt.

Pga vädret lade jag alla ridplaner på hyllan och fick istället hjälp av lite hjälpredor att putsa och packa grejerna inför söndagens träning. Sen tog vi in alla hästarna och fodrade eftermiddagsmat innan det bar av hemåt.

På söndags förmiddagen, precis när jag var påväg att kliva ut genom ytterdörren så kom ett sms med info om att söndagens dressyrträning blivit inställd. Anna hade krockat, men var som tur var oskadd! Skönt att det inte verkade vara någon alvarlig olycka!
Istället skrittade jag ut en sväng, och konstigt nog var inte Zinnia rädd för en endaste soptunna, trots att vi passerade flera. Sen lade vi alla dressyrkrav på hyllan och cantrade istället ute på ridbanan. En härlig avslutning på veckan!

Ett ridpass i sommras.



Kommentarer
Postat av: evelina

hej!!

undrar vart du har köpt bandet ni hade till löshoppningen.. jag letar men hittar inget sånt plastband..

kram

2011-12-09 @ 15:01:10
URL: http://evelinamarie.blogg.se/
Postat av: Linda

Plastbandet tror jag vi köpte på Beijer!

2011-12-09 @ 19:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0