Frust Frust

Jag värdesätter verkligen de dagar då jag har möjlighet att rida. Just nu är det fullt upp med husvisning och flytt och allt vad det innebär, men häromdagen 'skolkade' jag från alla måsten och sadlade ut 'Winnia'.

Hon är SÅ nöjd när hon får jobba lite, det märks ännu mera nu när hon inte rids varje dag. Hon blir lixom ännu mera kelig och när man kommer ut på banan så drar hon nästan tyglarna ur händerna på mig med allt sitt frustande.
Jag har ett leende på läpparna i stort sett varje ridpass numera: pigg och glad häst och en STOR (för att inte säga GIGANTISK) ridbana, vad mer kan man begära?! 
De två träningarna för Anna har verkligen gett resultat och Zinnia känns jättefin.

Fortfarande så trimmar vi på med enbart grundridning och väldigt få, om några rörelser. Jag försöker tänka på att snabbare  kräva att hon ställer igenom och att hon jobbar i en lägre och rundare form. Jag vill ha henne jämnare på båda tyglar eftersom hon lätt blir ganska 'fladdrig'  när hon är då här pigg. En bra sak då är att rida några meter innanför staketet.
På söndag är det dags för träning igen, och då gäller det att vi 'hållit i' vad vi fick fram på förra träningen, ha ha.

Zinnia i Knutsbol sommaren 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0