Härlig ridning

Efteer att ha skrittat ut efter lördagens träning och lagt in en vilodag, så var det åter dags att ta tag i ridningen.

Vi red på ridbanan, där underlaget var lite ojämt bitvis, så det gällde att hitta 'bra linjer'.
Det resulterad i mestadels skritt och trav på 4-kanten, med en miljon övergångar. Det blev ett ganska okomplicerat pass där jag fortsatte att försöka ha koll på att hon är rak och inte slingrar sig och att hon är emellan hand och skänkel.
Hon var JÄTTEFIN! Allt var givetvis inte perfekt, men hon var mjuk, smidig och väldigt fin i munnen. Återigen kan jag konstatera att det beror 100% på hur jag själv rider och nu verkar jag ha hittat tillbaks till 'rätt' ridning igen, åtminstone under ett pass, ha ha.
Härlig känsla var det iallfall!

Zinnia på Anna-träningen i lördags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0