Hästlicens och billigare tävlingar

För några veckor sedan passade jag på att skaffa hästlicens för Zinnia.
Reglerna för licensen ändras 2012 och man måste då även ha hästlicens på lokal nivå och man löser istället licensen årsvis. Priset är 200kr/år.

Fram tills 31 december kan man dock lösa den gamla typen av licens, livstidslicens. Den kostar 950 kr och man löser den via TDB för att sedan skicka in kopia på passet via fax eller post.

Detta ska jag göra även för Caspian, han fyller ju ändock 3 år imorgon :-) (Alla hästar fyller ju år på nyårsafton).
Förhoppningsvis kommer han att tävla i minst 5 år, vilket isåfall innebär att jag börjar gå plus minus noll ¨på 'licensaffären'.

En parentes är dock att jag läste att Ridsportförbundet ville göra det enklare aoch billigare att tävla. Är det någon som tycker de lyckas?
Inga premier på ponnytävlingar, men undomar som rider häst får premier...
Dyrare ryttarlicenser (en regional ryttare betalar samma pris som en nationell ryttare.. gräsrötterna betalar för proffsen...)
Hästlicens löses årsvis

Dessutom höjs startavgifterna hela tiden...
Ja, det är nog bara att inse. Hästsport ÄR en snobbsport!

Caspian  3år får hästlicens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0