Skritta och sårvård

I går trodde jag nästan inte att det skulle gå att rida på ridbanan, men utrustad med brodd så hittade vi ett par plättar där det inte var för halt och isigt.
Det blev därför återigen ett ridpass i skritt, men bättre än ingenting så att säga :-)
Red väl i ca 30 min och lade in lite skänkelvikningar, mycket halter och halvhalter och faktiskt klämde vi in ett par övergångar till trav med. Z var på g och ruskade på huvudet och tyckte det var kul, ha ha.

Annars så håller jag på med sårvård, Caspian har nämligen fått en spark vid armbågen vid höger fram. Det resulterade i ett 4-5 cm lång sår som antagligen är ganska djupt. Det rinner sårvätska och eftersom herrn ligger och trynar i torvströ på nätterna, så är jag där både på morgon och kväll och tvättar rent med tvål och vatten och baddar med jodopax eller alsollösning och håller koll så att han inte får feber.
 I morse när jag kom upp var hela höger framben ner till knä tjockt som en stolpe. Förhopningsvis minskar svullnaden när han får gå ute i hagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0