Välbehövlig träning

Lördagens träning var verkligen välbehövlig! Dessvärre red jag själv inte på topp och istället för att koncentrera mig och RIDA så kom jag på mig med att sitta och vara frustrerad och vara missnöjd över att Z inte går så bra från start.

Tillslut blev det ändå ganska bra, även om jag tyckte att Z var aningen för okänslig för skänkeln och lite halvseg i munnen. Vänsterbogen, framför allt i höger varv svajjade även ungefär en halvmeter utanför kroppen. Mina korrigeringar blev lite för burdusa med följd att Z svajjade iväg ännu mera och det tar då alldeles för lång tid att komma tillbaks till utrsprungsformen. Så jag måste tänka på att korrigera snabbare.

Det som ändå var bra var att vänster varv nästan var bättre än det högra! Framsteg helt klart!

Även om passet inte var 'guld och gröna skogar' så var det ändå välbehövligt och nu kämpar vi på ett par veckor tills det är dags för nästa träning. Förhoppningsvis kommer jag hinna med att rida lite mera kontinuerligt fram tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0