Vilda Zinnia

Ojojoj, i tordags fick jag några riktiga 'resor' med Zinnia! Hon har ju varit riktigt laddad ett tag, men detta var något i hästväg!

Det blåste visserligen halv storm när vi entrade ridbanan på kvällskvisten. Först trodde jag att hon belv rädd för longerlinorna när en 4-åring blev longerad och avskrittad, för hon gjorde helt plötsöligt, från skritt på lång tygel ett luftsprång rakt upp i luften.
Det kändes ungefär som att sitta på en bomb. Johan Ekenberg brukade säga 'känn kraften' när han jagade oss med longerpisk, och jag kan ärligt säga att detta var liiiiite mer kraft än vad jag behövde.

Inte blev det bättre när en ponny skrittade ut en sväng för att sedan kom ner på banan. Det var precis som hon höll koll på den för när vi sedan mötte ponnyekipaget så började luftsprången igen, rakt upp i luften och sedan i galopp mot ponnyn! Jag fick be om ursäkt för vår framfart. Jag försökte aktivera henne genom lite trav och efter hand blev det faktiskt lite bättre, fortfarande var hon väldigt 'elektrisk', men hon höll sig iallfall på backen återstoden av ridpasset.
Vi gjorde några riktigt fina galoppfattningar och galoppen var rund med mycket stuns i. Något gott förde all energi med sig :-D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0