Hoppträningsrapport

Hoppade för Niklas i torsdags och det var riktigt kul efter ett så långt uppehåll! Z kändes fin redan på framridningen, lite piggare än vanligt och mjuk i sidorna.
Det var med 2 st nyblivna 4-åringar och det tillsammans med en massa folk som byggde hinder gjorde att det blev lite rörigt. Iallfall så tyckte Niklas att Z skötte sig bra för att inte ha hoppat på så länge. Han tyckte jag att jag behövde få henne lite mera på bakdelen, men att det är viktigt att hon FÖRST svarar för hjälperna och att jag antagligen behöver påminna henne om det varje ridpass. Ha ha, helt rätt!

Övningarna var bra anpassade som lite igångsättning; först 3 upphöjda bommar med ca 12 meter emellan och 3, förhoppningsvis kämna, galoppsprång. Därefter hoppade vi lite låga hinder, max 80 cm, där det var mycket snirklar och svängar. Ska verkligen anstränga mig och försöka boka ridhuset och hoppa 1ggr/v!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0