Ridsugen

Inför första passet i ridhus efter Johan-träningen var jag riktigt ridsugen. För att variera mig, något som jag varit lite dålig med på slutet, så slängde jag på hoppsadeln. Bäst att passa på, med tanke på att det är hoppträning på torsdag igen! Det var ett riktigt busväder när vi gav oss ner till ridhuset, regnblandat och slaskigt. Började i skritt med att flytta in framdelen innanför spåret och sedan travade vi lite 4-kantspår och snett igenom. Jag fick även denna gång vara på henne ganska ordentligt då jag inte tycker hon svarar snabbt ordentligt för skänkeln. Det passade bra eftersom vi var själva i ridhuset. Red lite på volten i trav och galopp och stämde av formen genom att flytta bakdelen när hon blev ostadig och hon var mycket mjukare än vanligt även i vänster sida. Däremot var det SVÅRT att sitta ner i hoppsadeln! Kändes som jag hade skänklarna uppe vid hakan :-) Hade även en tanke om att rida lite över bommar, men eftersom vi vid detta laget fått sällskap och tiden runnit iväg lite, så avslutade jag istället med att galoppera 4-kanten och varannan långsida några meter innanför spåret. Det funkade helt ok! Varierade även tempot endel i galoppen, både på volt och rakt ut, eftersom jag tycker att hon lätt 'fastnar' i ett väldigt lågt tempo. Gjorde några övergångar och även det fungerade helt ok när ho var ordentligt ställd. När vi kom tillbaks till stallet låg Caspian och snusade i sin box och Z fick natttäcket på sig och mumsade i sig resterna av sitt eftermiddags-hö innan jag satte på kvällsbelysningen och sa hejdå. Våra hästar får kvällsmaten mellan 21-22 och efter detta släcks stallet ner helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0