Terrängfordon

Har varit ute och skrittat och promenerat Z för hand i 4 dagar, så i går var det dags för en lite mera fartfylld tur :-)
Skyndade att slänga på alla grejer, för att hinna ut innan det mörknade. Har ni märkt hur mycket ljusare det faktiskt är på dagarna? Härligt att det går åt rätt håll!

Det fick bli hoppsadeln eftersom hon börjar få lite skav. Dumt nog sparade jag inget hår vid sadelstaden när jag klippte,
av hrm... kosmetiska skäl :-) , råkade klippa lite till och lite till och tillslut var det lika bra att ta bort alltihopa.
Hopptränset och reflex-skritttäcket åkte på och sen bar det iväg. Red den vanliga vägen ner mot ridhhuset, men valde sen vägen över fälten och över vägen.
Här är hon riktigt fjantig så jag fick använda spöet några gånger när det tog tvärstopp. Sen pulsade vi genom snö på den oplogade vägen bakom husen, och det tycker hon är riktigt kul. Hade gärna tagit nån galopp där, men det hade redan börjat skymma vid det laget, och så spänd som hon är när jag rider denna väg (satt ju löst 'sist') så fick det bli skritt.

För att undvika nån längre träcka på stora vägen i mörkret, så genade vi ner över gården vid Biobränsle-butiken. Där höll de på att lossa av en stor långtradare och körde omkring med en truck. men mitt terränfordon tycker uppenbarligen inte att detta är inärheten av lika otäckt som exempelvis soptunnor och garage, ha ha, så hon klev lugnt, men ganska storögt på.
Sen var det vägen ner mot ridhuset och upp mot stallet kvar. Travade på nästan hela vägen och efter alla 'äventyr' hade jag ett jämt stöd på båda tyglarna och en lätt kontakt i handen.
Riktigt behaglig temperatur var det också att rida i, ca 10 minus bara :-) 

Vackra hästen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0